سوگواره اي براي امام‌علي؛ شهادت علي(ع)

تازه ترين اطلاعات تخصصي حوزه توريست را در اين مجله خبري بيابيد

سوگواره اي براي امام‌علي؛ شهادت علي(ع)

۱۳ بازديد

دو قسمت قبلي علي (عليه السلام) و شيفا علي (ع) نوشته شده اند ، به طور خلاصه ، در مورد شهادت وي بحث شده است. كتاب هاي A. ابن ابي الحديد در خطبه بعدي 216 (221) كه در مورد مرگ و مرگ و غرور مردم در امور ناپايدار صحبت مي كند: من در طول اين …

سوگواره اي براي امام‌علي؛ شهادت علي(ع) https://dibarooz.ir/سوگواره-اي-براي-امام‌علي؛-شهادت-عليع/ ديباروز Tue, 04 May 2021 11:49:33 0000 عمومي https://dibarooz.ir/سوگواره-اي-براي-امام‌علي؛-شهادت-عليع/ دو قسمت قبلي علي (عليه السلام) و شيفا علي (ع) نوشته شده اند ، به طور خلاصه ، در مورد شهادت وي بحث شده است. كتاب هاي A. ابن ابي الحديد در خطبه بعدي 216 (221) كه در مورد مرگ و مرگ و غرور مردم در امور ناپايدار صحبت مي كند: من در طول اين …

دو قسمت قبلي علي (عليه السلام) و شيفا علي (ع) نوشته شده اند ، به طور خلاصه ، در مورد شهادت وي بحث شده است.

كتاب هاي A. ابن ابي الحديد در خطبه بعدي 216 (221) كه در مورد مرگ و مرگ و غرور مردم در امور ناپايدار صحبت مي كند: من در طول اين پنجاه سال بيش از هزار بار اين خطبه را خوانده ام و حتي اگر اين خطبه را بيشتر خوانده ام بيش از هزار بار من بارها آن را از زبان ديگران شنيدم ، اما هر بار كه از آن استفاده مي كردم و بدنم مي لرزيد ، يا به اين دليل كه من به سخنران ايمان داشتم يا به اين دليل كه او چنان كارآمد ، محكم و صادقانه صحبت مي كرد كه روي انسان تأثير مي گذارد. سپس مي نويسد ، آنچه گفت توصيف كشورش بود (شرح نهج البلاغه ، بيروت ، 1961 ، 11 ، 153 ، 154) ، يك دانشمند و مرگ علي (عليه السلام).

ب پس از چهار سال و نه ماه خلافت ، امام در سن 63 يا 64 سالگي درگذشت ، گويا در اندوهي در انديشه و به دنبال عدالت و انسانيت بود (جورج جورداد ، صداي عدالت بشري ، “قم ، 2002 ، ج 1 ، ص 103) ،” غمگين “، اما او مرگ طبيعي را كه براي بسياري اتفاق افتاده ذكر نكرد ، بلكه شمشير جهل مقدس ، متقاعد كردن مدعيان مذهبي ، حمايت از مخالفان عدالت ، و البته نقايص اصحاب ناشايست ، مواردي كه تاريخ هميشه منبع آشفتگي روشنفكران و اصلاح طلبان است.

s گفته شده است كه علي مانند عيسي بن مريم در ميان امت است؛ چه گروهي چنان او را دوست داشتند كه در دوستي او از بين رفتند و گروه تا آنجا دشمن بودند كه در دشمني او از بين رفتند (ابن عبد البر الاسباد ، بيروت ، 1992 ، ج 3 ، ص 1131) و اين پيچيدگي در شخصيت او را فراتر از ادراك زمان و موضوع اختلافات فراوان قرار داد تا جايي كه برخي او را خدا و خدا مي دانستند. اين گروه و كشتن او منشأ نزديكي با خداست.

ت بنا به قول مشهوري ، امام پس از دو روز رنج ، در بيست و يكم ماه رمضان سال 40 هجري قمري درگذشت ، اما چشم جهان و تاريخ به او باز شد و با گذشت زمان نام او دو چندان شد و حافظه شكوفا شد آنچه او را از صفات شخصيتي زباني زبان متمايز مي كرد ، بيش از هر چيز دو ويژگي انساني بود. انسانيت و عدالت.

1. از نظر امام ، كرامت انساني چنان بود كه هيچ كس عجيب به نظر نمي رسيد ، زيرا انسانها يا برادران مذهبي در عالم خلقت يك چيز يا يك چيز هستند (رجوع كنيد به آنا البلاغه ، نامه 53) ، وقتي دنيا چنين ديدگاهي نسبت به حقيقت نداشت.

2. عدالت به معناي برخورداري از حقوق انساني و اجتماعي براي هر فردي است ، همانگونه كه فرزندان وي قاتل او را نصيحت مي كنند.

Th سه دوره زندگي امام – علي بررو در زمان پيامبر ، علي حمرا در زمان خلفا و علي در خلافت – براي اثبات حقيقت ، تحمل بقاي دين و تلاش هاي انقلابي به جهاد و مبارزه پرداختند. براي رسيدن به عدالت (مرجع: شريعتي / علي / آثار 26 ، 1362 ، ص 79).

علي را نمي توان توصيف كرد ، بايد احيا شود ، با ايمان پيوند داده شود و حقيقت را دنبال كند تا زماني كه مسلمان شود.

* عضو هيئت علمي م theسسه علوم و فرهنگ اسلامي ، ربيع 1400. a.vasei@isca.ac.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.