ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا

تازه ترين اطلاعات تخصصي حوزه توريست را در اين مجله خبري بيابيد

ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا

۵ بازديد

اگرچه اپيدمي كرونا تاكنون بار ديگر دنيا را در مورد عفونتهاي تنفسي جدي گرفته است ، اما محافل پزشكي مجبور شده اند تحقيقات جديدي را در مورد راههاي جلوگيري از بيماري ، تقويت سيستم ايمني بدن و درمان آن آغاز كنند. اما حقيقت اين است كه عفونت هاي تنفسي ، صرف نظر از بيماري و …

منبع: سايت كردوار نيوز
ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا

ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا https://kordavar.ir/ال-كازئي-و-پروبيوتيك‌ها-و-مقابله-با-بي/ كردوار نيوز Sun, 20 Jun 2021 10:50:21 0000 اخبار جامعه https://kordavar.ir/ال-كازئي-و-پروبيوتيك‌ها-و-مقابله-با-بي/

اگرچه اپيدمي كرونا تاكنون بار ديگر دنيا را در مورد عفونتهاي تنفسي جدي گرفته است ، اما محافل پزشكي مجبور شده اند تحقيقات جديدي را در مورد راههاي جلوگيري از بيماري ، تقويت سيستم ايمني بدن و درمان آن آغاز كنند. اما حقيقت اين است كه عفونت هاي تنفسي ، صرف نظر از بيماري و …

منبع: سايت كردوار نيوز
ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا

El Casei و پروبيوتيك ها و كنترل بيماري عروق كرونر قلباگرچه اپيدمي كرونا تاكنون بار ديگر دنيا را در مورد عفونتهاي تنفسي جدي گرفته است ، اما محافل پزشكي مجبور شده اند تحقيقات جديدي را در مورد راههاي جلوگيري از بيماري ، تقويت سيستم ايمني بدن و درمان آن آغاز كنند. اما حقيقت اين است كه عفونت هاي تنفسي ، صرف نظر از بيماري و بيماري هاي دوره اي و همه گير ، هميشه يك نگراني عمده در محافل عملي ، دانشگاهي و پزشكي در سراسر جهان هستند.

تحقيقات گسترده در مورد مواد و عناصر موثر بر سلامت دستگاه تنفسي طي صد سال اخير به وضوح نشان مي دهد كه پروبيوتيك هايي مانند El Casei يكي از مهمترين عواملي هستند كه سيستم ايمني بدن را تقويت مي كنند و به ويژه از سلامت دستگاه تنفسي محافظت مي كنند.

اين بحث و جدال پزشكي وقتي اهميت بيشتري پيدا مي كند كه بدانيم عفونت هاي حاد تنفسي يكي از بيماري هاي شايع در دوران كودكي است. در برخي از كودكان زير 5 سال ، اين مي تواند يكي از هشت نوع عفونت تنفسي باشد. آمارها نشان مي دهد كه ARI يكي از مهمترين مشكلات بهداشتي در كشورهاي در حال توسعه است.

ال كيسي چيست؟ پروبيوتيك ها چيست؟

القاعده نوعي پروبيوتيك است كه در ميكروارگانيسم هاي روده روده و ساير اندام هاي حياتي بدن يافت مي شود و مسئوليت مبارزه با باكتري هاي مضر و حفظ تعادل بدن و حفظ آن در حد بهداشتي را دارد.

پروبيوتيك ها ، طبق تعريف WHO ، مكمل هاي غذايي هستند كه حاوي ميكروارگانيسم هاي زنده هستند و تأثير مفيدي بر سلامت ميزبان دارند. اين ميكروارگانيسم ها به دليل اثرات مثبت بر سلامتي سالهاست كه در صنايع غذايي مورد استفاده قرار مي گيرند.

تاكنون 42 باكتري پروبيوتيك براي مصارف انساني و غير انساني شناسايي شده است كه از مهمترين آنها در توليد انواع محصولات لبني به نام هاي لاكتوباسيلوس اسيدوفيلوس ، بيفيدوباكتريا ، لاكتوباسيلوس كازئي و همچنين L. casei استفاده مي شود. ماست كم چرب.

يك مطالعه سيستماتيك از منابع و مقالات منتشر شده در محافل علمي در سراسر جهان نشان داده است كه اين نوع باكتريها بر اساس اسناد علمي قادر به ايجاد التهاب نيستند و اين امر منجر به توليد پروبيوتيك ها از جمله يك گونه خاص Lactobacillus casei (El مورد) ) پروبيوتيك غني شده با پروبيوتيك ، كه به وفور در ماست وجود دارد ، توانايي تأثير بر سلامت بدن را دارد. مهمترين فوايد پروبيوتيك ها براي سلامتي عبارتند از:

  • شدت عفونت هاي تنفسي را كاهش مي دهد
  • تعداد حملات را كاهش دهيد
  • كاهش علائم بيماري هاي تنفسي
  • كاهش سرماخوردگي و غيبت در كودكان مبتلا به عفونت هاي حاد تنفسي

اينها برخي از دلايل انتخاب پروبيوتيك به عنوان مكمل غني سازي لبنيات كم چرب مانند ماست است.

البته بايد توجه داشت كه سابقه استفاده از پروبيوتيك ها در صنايع غذايي مانند آلكازي طي سالهاي اخير به پايان نمي رسد و كاربرد و تأثيرات آنها محدود به موارد فوق نيست.

در حقيقت ، اسيد لاكتيك به دليل نقشي كه در تبديل قند به لاكتوز و ساير كربوهيدرات ها به اسيد لاكتيك در صنايع غذايي بهداشتي دارد ، سال هاست كه مورد استقبال باكتري ها قرار مي گيرد.

پيشگيري بهتر از درمان است

موارد فوق توصيه مي كند كه پروبيوتيك ها يك درمان مسلم براي بيماري هاي تنفسي فوقاني و تحتاني باشد. با اين حال ، نكته اي كه به ذهن خطور مي كند توجه به اثرات محافظتي اين ميكروارگانيسم ها است كه توسط مطالعات ديگر تأييد شده و پيشگيري از بيماري هاي تنفسي است.

به طور كلي ، به دليل شيوع برخي از عفونت هاي حاد تنفسي ناشي از ويروس كرونا (Covid 19) ، توليد و مصرف محصولات لبني غني از پروبيوتيك ، از جمله Lactobacillus casei مورد توجه قرار گرفته است. لاكتوباسيلوس كازئي ايجاد محافظت در برابر بيماري هاي حاد تنفسي مانند بيماري بيماري كرونا قلب يكي از مقرون به صرفه ترين و اقتصادي ترين رفتارهاي اجتماعي است.

كويد 19 ، بيماري هاي تنفسي و پروبيوتيك ها

همانطور كه اشاره شد ، با توجه به جديد بودن تاج و بيماري حاد تنفسي ناشي از آن ، تحقيقات جدي در اين زمينه در سالهاي آينده نتيجه مي دهد. با اين حال ، مطالعات كوتاه مدت و كارهاي ميداني به طور كلي نشان مي دهد كه پروبيوتيك ها نقشي اساسي در مقاومت بدن قبل و بعد از بيماري دارند.

به عنوان مثال ، “اثرات پروبيوتيك ها بر سندرم هاي حاد تنفسي ويروسي مانند COVID-19 به صراحت در ارائه بيست و هفتمين كنگره ملي علوم و فناوري غذايي ايران توسط علوم پزشكي كرمانشاه ، گروه علوم و صنايع غذايي و كشاورزي ، ميشاد فردوسي بيان شد. دانشگاه در سال 1399. به طور واضح بيان شد: “تعادل همزيستي ميكروبيوم روده انسان با انواع بيماري ها از جمله عفونت هاي تنفسي روده اي و ريوي مرتبط است”.

در اين مطالعه آمده است: “برخي مطالعات نشان مي دهد كه ارتباطي بين روده و ريه ها وجود دارد و علائم مي توانند با پروبيوتيك ها تا حدي تغيير كنند ، بنابراين علائم دستگاه گوارش را تغيير داده و از سيستم تنفسي محافظت مي كنند.” “با توجه به توانايي سويه هاي مختلف پروبيوتيك در بهبود ايمني مخاط به عوامل بيماري زا ، اثرات بالقوه در پيشگيري و درمان عفونت هاي تنفسي نيز پيشنهاد شده است.”

“افزايش شواهد از ارتباط بين روده و ريه ها پشتيباني مي كند ، بنابراين نقش احتمالي پروبيوتيك ها در كاهش COVID-19 را از طريق اقدامات تنظيم سيستم ايمني بدن در برابر التهاب يا از طريق تعامل مستقيم با ريه ها بررسي مي كند.” كار بايد انجام شود “

طبق گزارش ديگري ، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي مشهد تخمين مي زند كه استفاده از پروبيوتيك ها تا 40٪ از عفونت هاي تنفسي پيشگيري مي كند و محصولات لبني ، به ويژه ماست و دوغ ، پروبيوتيك هايي هستند كه رشد ميكروب هاي مفيد را تقويت مي كنند. بدن انسان.
لازم به ذكر است كه علاوه بر مواد مورد اشاره اين استاد دانشگاه ، يكي از غني ترين منابع پروبيوتيك ماست كم چرب است كه مي توان آن را با قيمت مناسب و به وفور براي شهروندان تهيه كرد.

دكتر حميد آهنچيان همچنين معتقد است كه گرچه ميكروب هاي مفيد در سه سال اول زندگي وارد بدن انسان مي شوند ، اما نقش مهمي در پيشگيري و كنترل بيماري هاي خود ايمني و آلرژي در بزرگسالي دارند. زيرا در هر بدن انسان 100 تريليون ميكروب غير بيماري زا و بي ضرر وجود دارد كه برخي از آنها مفيد هستند و بيشتر در دستگاه گوارش ، روده بزرگ ، روده كوچك ، پوست و ريه ها يافت مي شوند.

متخصص آلرژي و ايمني گفت: دانشگاه علوم پزشكي مشهد مركز علمي پروبيوتيك ها و پري بيوتيك ها در كشور است و كتاب مربوط به پروبيوتيك ها در دانشگاه آريزونا در ايالات متحده با هدف جلوگيري از عفونت هاي تنفسي توسط محققان انجام شده است. دانشگاه علوم پزشكي مشهد مي نويسد: “استفاده نادرست و نامناسب از آنتي بيوتيك ها كه باعث ترشح ميكروب هاي مفيد در بدن مي شود و جايگزين ميكروب هاي پايدار و مضر مي شود و در نتيجه افراد را مستعد بيماري مي كند.” “از طرف ديگر ، ميكروب هاي مفيد نقش مهمي در پيشگيري و درمان بيماري هاي مختلف مانند آلرژي و آسم ، بيماري هاي دستگاه گوارش ، آلرژي پوستي ، اسهال ، دل درد مزمن در كودكان ، عفونت هاي تنفسي ، قولنج نوزادان و بيماري هاي عصبي دارند.”

پروبيوتيك ها فقط براي روده نيستند

با اين حال ، بسياري از تحقيقات و توصيه ها در جامعه علمي نشان مي دهد كه پروبيوتيك ها ، مانند El Casei و محصولات غني شده آن ، بر سلامت دستگاه گوارش تأثير مي گذارند. با اين حال ، همانطور كه اشاره شد ، اين اثر فقط به دستگاه گوارش محدود نمي شود و ساير اعضاي بدن ، به ويژه دستگاه تنفسي ، مي توانند از اثرات مثبت پروبيوتيك ها و رژيم غذايي غني از ماست و محصولات لبني پروبيوتيك بهره مند شوند.

به عنوان مثال ، يك متخصص تغذيه و رژيم درماني با اشاره به اينكه پروبيوتيك ها در سلامت دستگاه گوارش موثر هستند ، افزود: پروبيوتيك ها علاوه بر توليد مواد غذايي به غذاها و مكمل هاي غذايي از جمله لاكتوباسيل ها نيز اضافه مي شوند.اين مواد در جلوگيري از چاقي و كاهش خون موثر هستند. كلسترول و اگر مادران باردار به مدت شش ماه به طور مداوم محصولات غني شده با پروبيوتيك مصرف كنند ، خطر ابتلا به اگزما در نوزادان به نصف كاهش مي يابد.

منابع:

https://b2n.ir/g45504

پروبيوتيك ها و پروبيوتيك ها در سلامت دستگاه گوارش موثر هستند https://b2n.ir/b59164

اثرات پروبيوتيك ها بر سندرم هاي حاد تنفسي ويروسي مانند COVID-19/27 كنگره ملي علم و فناوري

صنايع غذايي ايران https://b2n.ir/k02743

مصرف پروبيوتيك ها تا 40٪ از عفونت هاي تنفسي جلوگيري مي كند. https://b2n.ir/a34223

منبع: سايت كردوار نيوز
ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.