جذب مشتري

تازه ترين اطلاعات تخصصي حوزه توريست را در اين مجله خبري بيابيد

جذب مشتري

۱۷ بازديد

همواره تكنيك هاي جذب مشتري و روش هاي افزايش مشتريان موضوعاتي بودند كه تمامي كسب و كارها و سازمان ها به دنبال آن بودند. در اين مقاله نيز قصد داريم بهترين تكنيك هاي جذب مشتري را معرفي كنيم. در انتهاي مقاله نيز يكي از بهترين ابزارهاي جذب مشتري را به شما معرفي خواهيم كرد.  جذب …

منبع: سايت كردوار نيوز
جذب مشتري

جذب مشتري https://kordavar.ir/جذب-مشتري/ كردوار نيوز Sun, 03 Oct 2021 21:07:45 0000 اخبار همه جانبه https://kordavar.ir/?p=7892

همواره تكنيك هاي جذب مشتري و روش هاي افزايش مشتريان موضوعاتي بودند كه تمامي كسب و كارها و سازمان ها به دنبال آن بودند. در اين مقاله نيز قصد داريم بهترين تكنيك هاي جذب مشتري را معرفي كنيم. در انتهاي مقاله نيز يكي از بهترين ابزارهاي جذب مشتري را به شما معرفي خواهيم كرد.  جذب …

منبع: سايت كردوار نيوز
جذب مشتري

همواره تكنيك هاي جذب مشتري و روش هاي افزايش مشتريان موضوعاتي بودند كه تمامي كسب و كارها و سازمان ها به دنبال آن بودند. در اين مقاله نيز قصد داريم بهترين تكنيك هاي جذب مشتري را معرفي كنيم. در انتهاي مقاله نيز يكي از بهترين ابزارهاي جذب مشتري را به شما معرفي خواهيم كرد.

 جذب مشتريان جديد، بخش مهمي در بيشتر كسب و كار ها مي باشد، البته بايد در مورد تعدادي از شغل ها از جمله خدمات درماني و پزشكي  نيازي به جذب مشتري نخواهند داشت زيرا مراجعه كنندگان به صورت خودكار به سراغ شما مي آيند، علاوه بر اين در محدوده اي از كسب و كارها جلب مشتري فرايند غير قابل انكار است و انجام آن صورت نمي گيرد.

از راهكار هاي پيشنهاد شده در جذب مشتري

  • تعيين اهداف سازمان براي جذب مشتري

اهداف خود را بري جلب مشتري تعيين كنيد. تعيين اهداف براي توسعه و ادامه روند در هر كسب و كار بسيار مهم خواهد بود و به شما انگيزه مي بخشد. در جهت تعيين اهداف مي توان به نكات زير توجه كرد:

  • افكار ذهن خود در مورد كسب وكار مربوطه يادداشت كنيد.
  • اهداف خود را فهرست بندي كنيد.
  • اهداف را تجزيه و تحليل كنيد و از رسيدن به موفقيت تا حدي مطمئن شويد.
  • اهداف فهرست بندي شده را اولويت بندي كنيد.
  • براي رسيدن به هر هدف زمان معين تعيين كنيد.
  • برا ي موفقيت بيشتر و رسيدن به اهداف بلند مدت ، كسب وكار خود را با اهداف كوچك آغاز كنيد.
    • آشنايي با مشتريان

    براي موفقيت در كسب و كار خود،  شناخت مشتريان و اطلاع از تكنيك هاي جذب مشتري از جمله مهم ترين نكات قابل توجه مي باشد. براي انجام اين كار بايد برنامه ‌اي دقيق طراحي كنيد و از اطلاعات و شخصيت مشتريان آگاهي پيدا كنيد به طوري كه مشخصات مشتريان نسبت به شركت خود را شناسايي و مشخص كنيد. سرپرستان و كارشناسان با تجربه براي يك بازاريابي موفق از اين اطلاعات استفاده كرده و اهداف خود را پيش مي برند. اگر شما در اين مرحله موفق باشيد، مي توانيد در زمينه كسب و كار خود اطلاعات بيشتري به دست آوريد.

    • استفاده از كانال هاي كارآمد براي مشتريان جديد

    با جمع آوري داده ها و تحليل اطلاعات در رابطه با جذب مشتريان جديد تلاش كرده و كانال هاي ارتباطي مناسب براي انجام اين فرآيند ايجاد كنيد. اين فرآيند مي‌تواند از طريق ايميل، رسانه هاي اجتماعي، نامه و يا هر ابزار ديگري انجام شود. بهترين راه براي جلب مشتريان اين خواهد بود كه از چند روش استفاده كنيد تا بازدهي بهتري را مشاهده كنيد.

    • درك فرآيند خريد براي جذب مشتري بيشتر

    توجه كنيد كه مشتريان شما با چه فاكتور هايي محصولات شما را خريداري مي كنند و همچنين نقاط ضعف و نواقص خود را مشخص و برطرف كنيد.

    • استخدام كاركنان با استعداد

    يك كارمند با استعداد اين توانايي را خواهد داشت تا مشتريان جديدي را به شركت اضافه كند، در حالي كه استخدام يك كارمند با نداشتن ويژگي هاي مطلوب مي تواند مشتريان شما از دست بدهد و شما را از رسيدن به اهدافتان باز دارد. پس در جهت انجام اين كار به بهترين شكل به افراد مجرب و آموزش ديده نياز داريد پس در استخدام كاركنان  به موارد ملزم توجه كنيد. استفاده از نرم افزار مديريت وظايف و اطلاع از راه هاي ايجاد نظم در سازمان نيز در اين خصوص توصيه مي شود.

    • شناسايي رقيبان خود

    از بخش هاي مهم در يك تجارت تجزيه و تحليل رقابتي مي باشد شما بايد رقيبان خود را بشناسيد يعني نقاط ضعف و قوت آنها را متوجه شويد، نه اينكه بخواهيد از ايده هاي آنها برداشت كنيد. شناخت رقيبان به شما كمك خواهد كرد تا نسبت به عملكرد خود اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد و بدانيد به دنبال چه موضوعاتي هستيد. براي اين كار به چند مورد نياز داريد:

  • ارزش هاي صنعتي را بررسي كنيد.
  • در شبكه هاي اجتماعي نقاط ضعف و قوت را بيابيد.
  • از استراتژي هاي بازاريابي در جهت تحليل و تفسير استفاده كنيد.
    • بهبود كيفيت وب سايت كسب و كار

    بايد بدانيد سايت كسب و كار شما به چه شكل روند جلب مشتريان را خواهد داشت. بيشتر وب سايت ها به صورت نامحدود و با كيفيت مناسب مي باشند ، اين يك راهكار به مطلوب به حساب مي‌آيد اما در كنار آن يك نرم افزار كارآمد بايد استفاده بسيار آسان  داشته باشد زيرا هر چه يك برنامه آسان تر مورد استفاده قرار گيرد ،تعامل بيشتري با مشتريان انجام خواهد شد. شما بايد به اين اطمينان برسيد كه وب سايت شما هماهنگي لازم را خواهد داشت يا خير.

    • استفاده از پاسخ دهي مستقيم

    پاسخ دهي مستقيم نوعي بازاريابي مي باشد كه به مشتريان اين امكان را مي دهد تا به سوالات پاسخ داده شود. در نهايت شما با اين كار خود به مشتريان محترم شمردن آنها را نشان داده  و همين سبب جلب رضايت آنها خواهد شد‎.

    تعاملات اجتماعي با استفاده از رسانه ها: يكي از راهكار هاي جذب مشتري كه افراد به صورت مرتب در ان فعاليت دارند، رسانه هاي اجتماعي مي باشد. انجام روند كاري در اين رسانه ها بسيار موثر بوده و علاوه بر بالا بودن ميزان بازديد از افراد، يكي از روش هاي بهينه سازي در پرداخت هزينه ها مي باشد اگر از رسانه هاي اجتماعي به خوبي استفاده كنيد، مي توانيد در كوتاه ترين زمان ممكن كه به نتايج قابل قبولي دست پيدا كنيد و مشتريان جديد اضافه خواهد شد. براي جذب مشتريان جديد مي توانيد از راهكار هاي گفته شده استفاده كنيد:

  • ‌در صفحات اجتماعي موجود كه به صورت گسترده فعاليت داشته و محبوب تر مي باشند در جهت شناسايي مشتريان اقدام كنيد.
  • در رسانه هاي اجتماعي مورد نظر و مطلوب صفحه اي يراي شركت خود ايجاد كنيد تا شناسايي شما براي افراد آسان تر شود.
  • در صفحه اجتماعي ايجاد شده اطلاعات و خدمات دهي كسب و كار خود را به اشتراك بگذاريد در اين مورد به جزئيات توجه ويژه كنيد.
  • از مطالبي استفاده كنيد كه در جذب مشتري موثر بوده و به طور كلي از اطلاعات كليدي و مفيد استفاده كنيد.
    • توليد يك منبع اطلاعاتي واقعي و قانع كننده براي جذب مشتري

    اطلاعاتي كه با مخاطبان به اشتراك مي گذاريد بايد با توجه به سليقه آنها و قابل درك باشد ، شايد روش پيشبردي شما بسيار قوي باشد اما نبايد از توجه به انتظارات مخاطبان چشم پوشي كرد. در صورت  ارائه مطالب و عدم استقبال قابل قبول بايد دانش خود را نسبت به اين موضوع  ارتقا داده تا به نتايج مطلوب تري دست پيدا كنيد.

    • توجه به تبليغات براي افزايش مشتريان

    از ستون هاي لازم براي حفظ كسب و كار تجاري،  تبليغات مي باشد  كه مي توان به روش هاي گوناگون  پياده سازي كرد اين كار ميتواند به وسيله صفحات مجازي، اينترنت ،مجلات و حتي تبليغات محلي و به صورت كلامي انجام پذيرد. براي يك تبليغ پر بازديد مي توانيد از جشنواره ها، حراج هاي مدت دار و بن هاي تخفيف دار استفاده كنيد، اين امر باعث برانگيختگي مخاطبان خواهد شد و ميزان مشتريان را افزايش خواهد داد زيرا با مشاهده خدمات رساني خوب و هزينه هاي مطلوب مشتريان جديد جذب شده و حتي مشتريان فعلي نسبت به شركت وفادار خواهند شد. البته به اين موضوع توجه داشته باشيد كه شما بايد در هر شرايط و خارج از دوره تخفيفات بهترين خدمات را ارائه كنيد.

    معرفي ابزار كاربردي براي جذب مشتري

    براي آنكه بتوان تمامي تكنيك هاي جذب مشتري را در كسب و كار خود به كار برد، توصيه مي شود از ابزارهاي موجود جهت اجراي آن استفاده كرد. يكي از بهترين ابزارهاي موجود براي جذب مشتري نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مي باشد. اين نرم افزار كاربردي تمامي امكانات لازم براي استفاده از تكنيك هاي جذب مشتري را دارا مي باشد.

    يكي از بهترين نرم افزارهاي CRM توليد شده در ايران نرم افزار CRM ركاما مي باشد. CRM ركاما امكناتي فراتر از قابليت هاي جذب مشتري را نيز در اختيار مديران و صاحبان كسب و كارها قرار مي دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين نرم افزار مي توانيد به سايت ركاما مراجعه نماييد.

    منبع: سايت كردوار نيوز
    جذب مشتري

    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.